Aktualności
[Media społecznościowe] 12 przykładów działań, które aktywują Twoich kibiców podczas pandemii
Media społecznościowe klubu piłkarskiego w czasie pandemii to niełatwy kawałek chleba. No bo jak robić materiały o piłce BEZ PIŁKI? Uwierz – coś o tym wiemy…
Z drugiej strony – postanawiając nic nie publikować do czasu powrotu na boiska, ustawiasz się na samym spodzie social mediowej tabeli. Jest wiele możliwości publikowania w czasie sportowego uśpienia. Przygotowaliśmy dla Ciebie 12 przykładów, których możesz użyć w swojej komunikacji. Koniecznie sprawdź!
Konkurs
Zorganizuj wyzwanie dla kibiców; niech stworzą pracę graficzną, tekst lub wideo związane z tematyką klubową. Pamiętaj – zadanie konkursowe powinno być do wykonania bez opuszczania domu. Koniecznie pomyśl o atrakcyjnej nagrodzie. Nikt nie lubi pracować za darmo.
Zbiórka
Być może jest to dobry czas na pomalowanie trybuny lub naprawy piłkochwytów. Może w czasie pandemii jeden z najstarszych kibiców stracił środki do życia. Przypomnienie o sobie jakąś zbiórką na portalu crowdfundingowym i zebranie określonej kwoty pieniędzy to dobry pomysł.
Historia klubu
Nie dzieje się wiele nowego? Można przypominać dawne blaski! Sięgnij głęboko w klubowe zbiory i wrzuć zdjęcie ze świętowania awansu, film z niezapomnianą bramką, przypomnij, że klub zaczynał w innej siedzibie, że miał sekcję jeździecką, że startował w nim obecny piłkarz ekstraklasy – jesteśmy pewni, że znajdziesz interesujące ciekawostki i mało znane fakty!
Informacje zakulisowe
Przybliż fanom życie piłkarzy: jak przygotowują się do powrotu na boisko, czym zajmują się w czasie wolnym, jakie mają pasje. Pokaż, kim jest człowiek, który dba o klubowe boisko, przybliż sylwetki pracowników i ludzi klubu.
Playlisty zawodników
Pokaż drużynę, udostępniając to, co można usłyszeć w szatni przed meczem lub treningiem. To łączy i skraca dystans pomiędzy sportowcem a kibicem.
Zapytaj kibiców
Dowiedz się, co myślą o ostatnim meczu, jak widzą grę drużyny w mijającej rundzie, czy podobają im się nowe koszulki, gadżety, czy smakuje im stadionowy catering? Media społecznościowe to dialog. Nie bój się go.
Porada
Pamiętaj, że wśród kibiców, masz wielu grających amatorsko, którzy chętnie przyjmą dobrą radę. Postaw się w roli eksperta! Daj treningową wskazówkę od trenera pierwszej drużyny, protip na rolowanie od fizjoterapeuty lub coś ciekawego na temat potreningowego posiłku. To zawsze jest w cenie!
Transmisja live
Poproś trenerów drużyn młodzieżowych o przeprowadzenie treningów online, przeprowadź rozmowę z jednym z piłkarzy lub klubowych działaczy. Potrzebujesz tylko smartfona!
Cytat
Czasy są trudne a inspirujących cytatów w świecie sportu wiele. Bądź pozytywny i podnoś na duchu. Korzystaj i pamiętaj, aby zawsze podać autora!
Przekierowanie na inne kanały
Przypomnij, że informacje klubowe można znaleźć również na innych kanałach społecznościowych. Pozwoli ci to budować bazy fanów w różnych miejscach i z czasem tworzyć różne treści dla różnych grup kibiców.
Posty kibiców
Jeżeli brakuje ci własnych materiałów, nie bój się korzystać z treści tworzonych przez kibiców. Oni tworzą bardzo dużo treści przychodząc na stadiony lub spędzając czas w domach. Oczywiście zawsze należy zapytać o to, czy można opublikować, ale zazwyczaj dla fanów będzie to wyróżnienie (a dla Ciebie kolejny post).
Pokaż, że żyjesz
Zagadaj do przeciwnika, skomentuj status innego klubu, związku, sportowca, interesującą informację ze świata piłki. Zażartuj, sprowokuj dyskusję – to też pokazuje, że jesteś w mediach społecznościowych i być może przysporzy Ci nowych obserwujących.
Pamiętaj, że poczucie humoru to delikatny temat i z tym też uważaj!
Jak widać sposobów na pandemiczną posuchę jest wiele i mamy nadzieję, że tych kilkanaście powyższych zainspiruje Cię do działania. Znacie jakieś dodatkowe? Piszcie w komentarzach lub na naszej grupie Piłka dla wszystkich – społeczność. Dzielmy się wiedzą i doświadczeniem!
Do zobaczenia na boiskach!
Patryk Bryliński