Aktualności
Piłkarskie Dni Talentu w całej Polsce. Szansa, by dołączyć do Akademii Młodych Orłów PZPN
Polski Związek Piłki Nożnej wspólnie z Biedronką po raz kolejny organizuje Dni Talentu, w ramach których najlepsi mali piłkarze i małe piłkarki otrzymują szansę, by dołączyć do treningów Akademii Młodych Orłów w sezonie 2018/19. Wydarzenia, których głównym punktem są testy umiejętności piłkarskich oraz ogólnej sprawności wszystkich chętnych, odbędą się w 28 lokalizacjach na terenie całego kraju. Zaplanowano je na dwa pierwsze weekendy czerwca.
Akademia Młodych Orłów PZPN to bezpłatne treningi piłkarskie dla chłopców i dziewczynek w wieku od 6 do 11 lat. W zajęciach mogą uczestniczyć młodzi zawodnicy zrzeszeni w klubach sportowych oraz ci bez przynależności klubowej. Projekt AMO koncentruje się na szkoleniu, dlatego Akademie nie prowadzą współzawodnictwa z klubami i szkółkami piłkarskimi. –Chcemy z nimi współpracować, dlatego zawsze podkreślamy, że AMO jest formą dodatkowego treningu – mówi Maciej Sawicki, sekretarz generalny PZPN. – Wszyscy chcą widzieć w młodych chłopcach Lewandowskich, Glików, Krychowiaków. Ale droga do ich poziomu jest jedna: praca, praca, praca – zaznacza sekretarz generalny PZPN.
Treningi AMO odbywają się na boiskach typu „orlik” w 28 polskich miastach i są prowadzone zgodnie z założeniami Narodowego Modelu Gry PZPN. Uczestnicy podzieleni są na trzy kategorie wiekowe: Skrzaty (6-7 lat), Żaki (8-9 lat) oraz Orliki (10-11 lat). Zajęcia odbywają się w grupach 16-osobowych, a każdej z nich przydzielonych jest dwóch trenerów z licencjami UEFA: trener koordynator AMO oraz drugi trener lub asystent. Każdy z uczestników AMO jest wyposażony w sprzęt sportowy partnera technicznego PZPN – firmy Nike (koszulka, spodenki i getry), dzięki czemu młodzi adepci futbolu mogą poczuć się tak, jak profesjonalni piłkarze.
Rekrutacja do AMO prowadzona jest co roku w ramach tzw. Dni Talentu, a więc serii testów, w trakcie których kandydaci są sprawdzani pod względem ogólnorozwojowym i piłkarskim. Uczestniczą w wykonaniu następujących zadań: bieg bez piłki, bieg z piłką (drybling), zwroty z piłką oraz żonglerka. Ostatnie z nich nie dotyczy najmłodszej kategorii wiekowej, tj. Skrzatów. Na koniec wszyscy uczestnicy wezmą też udział w krótkim meczu testowym – tzw. grze selekcyjnej.
Tegoroczne Dni Talentu AMO odbędą się w dniach 1-3 czerwca oraz 8-10 czerwca 2018 roku. Szczegółowy harmonogram dla każdej z lokalizacji można znaleźć na stronie internetowej: www.laczynaspilka.pl/amo
Głównym sponsorem Akademii Młodych Orłów od początku istnienia projektu, czyli od 2014 roku, jest Biedronka, będąca równocześnie Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski. – Polacy kochają piłkę nożną, a Biedronka chętnie ją wspiera, aby być jak najbliżej swoich klientów. Dlatego niedawno przedłużyliśmy umowę z PZPN i do końca 2022 r. pozostajemy Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Pasją do futbolu staramy się też zarazić najmłodszych i pokazać im, jak ważna jest aktywność fizyczna – stąd nasz udział w projekcie Akademia Młodych Orłów. W czasie Dni Talentu czekamy na wszystkich młodych piłkarzy – tych z ambicjami i tych, dla których kopanie piłki to po prostu frajda – mówi Katarzyna Scheer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej JMP.
Akademii Młodych Orłów jest programem prowadzonym przez Polski Związek Piłki Nożnej we współpracy z Wojewódzkimi Związkami Piłki Nożnej, miastami oraz Biedronką. W ostatnim roku w treningach AMO brało udział ponad 2700 utalentowanych zawodników i zawodniczek.