Aktualności
Ostatnia szansa na wylicytowanie koszulki z podpisami reprezentacji Polski
W przededniu wyjazdu naszej reprezentacji na mundial do Rosji wystartowała wyjątkowa inicjatywa – Dobra Aukcja, która udowodni, że piłka łączy ludzi dobrej woli i inspiruje do pomagania innym. Organizatorem, pomysłodawcą i jedynym beneficjentem akcji jest warszawska Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa, która od 28 lat otacza opieką pacjentów i dokłada starań, by przeżyli swój czas bez bólu i z godnością.
Dobra Aukcja to szereg aukcji charytatywnych, na których wystawione zostaną wyjątkowe pamiątki związane z piłkarską reprezentacją Polski. Nie zabraknie oryginalnych koszulek z autografami obecnych piłkarzy, rękawic bramkarskich, wydawnictw i innych unikatowych pamiątek, a także biletów na mecze kadry. Prawdziwą gwiazdą tegorocznej piłkarskiej Dobrej Aukcji jest piłka z 1977 roku podpisana przez kadrowiczów grających pod wodzą Kazimierza Górskiego na igrzyskach w Montrealu (1976) i Jacka Gmocha na mundialu w Argentynie (1978).
Jak mawiał trener Górski – piłka jest okrągła. Jednak ta, którą na Dobrą Aukcję wystawiła Fundacja Hospicjum Onkologiczne, ma znacznie więcej zalet. To autentyczna i jedyna w swoim rodzaju „biedronka” z podpisami reprezentantów Polski, którzy zagrali na igrzyskach w Montrealu i mundialu w Argentynie. W tym roku mija dokładnie 40 lat od rozgrywek w Ameryce Południowej, a my jesteśmy w przededniu mistrzostw w Rosji – Trudno więc sobie wyobrazić lepszą pamiątkę dla wiernego kibica biało-czerwonych – mówi Stefan Majewski, dyrektor sportowy Polskiego Związku Piłki Nożnej, partnera Dobrej Aukcji.
Koncepcja akcji powstała wkrótce po tym, jak pracownicy Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa podczas porządków w archiwach odkryli prawdziwe skarby. Jednym z nich była właśnie przekazana przez rodzinę pacjenta „biedronka”, ozdobiona autografami, które 40 lat temu złożyli na niej m.in. Jacek Gmoch, Zbigniew Boniek, Adam Nawałka, Kazimierz Deyna czy Jan Tomaszewski. Teraz czas, by znalazła ona nowy dom u prawdziwego fana futbolu. Całkowity dochód z Dobrej Aukcji zostanie przeznaczony na finansowanie codziennej pracy Hospicjum oraz podnoszenie standardów opieki nad jego pacjentami.
- Praca naszej Fundacji nie byłaby możliwa bez zaangażowania czasu i umiejętności naszych wolontariuszy oraz wsparcia finansowego darczyńców. Uważam, że to wspaniałe, że Dobra Aukcja jeszcze przed oficjalnym startem zgromadziła wokół siebie ludzi i instytucje, które nie są obojętne na los innych. Jestem pewna, że z taką drużyną jesteśmy gotowi osiągnąć sukces – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa.
Od samego początku w Dobrą Aukcję włączyło się wiele instytucji i firm. Każda z nich pracuje pro bono, angażując wiedzę i czas swoich pracowników oraz wspierając akcję komunikacyjnie i finansowo. Allegro.pl jest partnerem technologicznym Dobrej Aukcji – wszystkie licytacje prowadzone są poprzez platformę Allegro Charytatywni. Umożliwia ona również wsparcie akcji poprzez kupno wirtualnych cegiełek oraz przez wpłaty do wirtualnej puszki.
- Platofrma Charytatywni.allegro.pl dostarcza rozwiązania technologiczne, które umożliwiają pomoc i realizację ważnych społecznie projektów. Nie pobieramy za to żadnych opłat ani prowizji – mówi Krzysztof Śpiewek, manager CSR w Allegro.pl. – W naszych aukcjach, tak jak w piłce nożnej, walka toczy się do ostatniej minuty. W sporcie zwycięzca może być tylko jeden, ale ja zawsze podkreślam, że w Charytatywnych Allegro najważniejszy jest udział. Licytacje rozpalają emocje, ale nie zapominajmy, że to środek do realizacji celu. Pomoc ludziom w ostatnich dniach życia, którą niesie FHO, na pewno poruszy serca wszystkich ludzi dobrej woli. Jeżeli nie stać cię na wylicytowanie piłkarskich pamiątek, wpłać dowolną kwotę lub kup cegiełkę. Mówiąc sportowym językiem: nie grzej ławy, wbiegaj z nami na murawę! – dodaje.
Zgodnie z zasadą fair play, organizatorzy akcji zadbali o to, żeby każda z uczestniczących w niej osób miała szansę na swoją porcję sportowych emocji. Niezależnie od zasobności portfela! Osoby, które kupią cegiełkę lub wpłacą dowolną kwotę, będą mogły wziąć udział w wyjątkowym konkursie. Do wygrania w nim będzie pięć biletów na mecz towarzyski Polska-Litwa, który odbędzie się 12 czerwca na PGE Narodowym.
Merytorycznym partnerem akcji jest Polski Związek Piłki Nożnej, a Grupa Marketingowa Walk odpowiada za stworzenie koncepcji komunikacji i jej realizację oraz wsparcie aukcji w obszarze event marketingu. Z kolei agencja Lungo opracowała kreację. Partnerami Dobrej Aukcji są również PGE Narodowy, Hotel Marriott Warszawa, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska, Sodexo oraz Telewizja Polska SA z patronatem TVP Sport.
Dobra Aukcja wystartowała 25 kwietnia i potrwa do 25 maja 2018 roku na stronie DobraAukcja.pl.