Aktualności
Komunikacja sponsoringowa w sporcie XXI wieku
Sponsoring sportowy jest efektywny jednak dopiero wówczas, jeśli poparty jest odpowiednią komunikacją sponsoringową, wpisująca się w strategię 360 stopni i to ona przede wszystkim decyduje o sukcesie podjętych działań. Nie pakiet praw zakupionych przez sponsora jest najważniejszy, ale sposób ich aktywacji. Najbardziej wyraźna granica w efektywnym sponsoringu sportowym XXI wieku, nie przebiega pomiędzy sponsorami, a firmami nieposiadającymi praw. Ta ważniejsza granica przebiega pomiędzy tymi, którzy prowadzą standardową, powtarzalną, mało kreatywną komunikację, a tymi, które uprawiają nowoczesną komunikację sponsoringową odzwierciedlającą emocje fanów, podzielającą ich wartości, prezentującą bliskie im idee i na różnych poziomach angażującą swoich klientów.
W monografii przedstawione są różne rodzaje form komunikacji sponsoringowej, wpisującej się w całokształt działań komunikacyjnych i promocyjnych firmy. Autor pokazuje również genezę, uwarunkowania i przyczyny rozwoju sponsoringu sportowego, elementy strategii sponsoringowej i rodzaje aktywizacji praw. Definiuje również cele, interesariuszy, najważniejsze prawa, miejsce sponsoringu w organizacji, a także zagrożenia, trendy i pespektywy sponsoringu. Pokazana jest również bazująca na emocjach komunikacja storytellingowa, która jest jednym z kluczowych sposób wyjścia z wszechobecnego clutteru komunikacyjnego.
Monografia jest adresowana zarówno do osób zainteresowanych komunikacją sponsoringową, jak i tych, którzy zajmują się komunikacją na poziomie całej organizacji. Mogą to być pracownicy korporacji, ale opisane tu zasady komunikacji są użyteczne również dla specjalistów i menedżerów pracujących w jednostkach budżetowych, samorządowych, związkach sportowych, klubach sportowych, fundacjach i stowarzyszeniach. Adresatami książki są bezpośredni, jak i pośredni uczestnicy rynku sportu, a w szczególności zarządy, członkowie rad nadzorczych, inwestorzy i doradcy, wyższa i średnia kadra menedżerska, ludzie nauki, biznesu oraz instytucji z otoczenia klubów sportowych. Może również stanowić kompendium wiedzy dla studentów zarówno studiów licencjackich, jak i magisterskich, podyplomowych oraz doktoranckich, szczególnie tych, którzy chcą specjalizować się w komunikacji sponsoringowej, zarządzaniu w sporcie oraz innych specjalnościach z zakresu szeroko pojętej komunikacji w biznesie.
Dr Jarosław Kończak, autor książki „Komunikacja sponsoringowa w sporcie XXI wieku”, to adiunkt na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Wcześniej wieloletni manager w strukturach Komunikacji Korporacyjnej, Zarządzania Marką i Sponsoringu w Telekomunikacji Polskiej oraz Orange. Współtwórca strategii sponsoringowej obu marek, które przez kilka lat z rzędu były największymi sponsorami sportu w Polsce. Przez kilkanaście lat odpowiedzialny za sponsoring m.in. Piłkarskiej Reprezentacji Polski i Olimpijskiej Reprezentacji Polski.
Zachęcamy do lektury! Łączy nas piłka!